Music News

Το TikTok σχεδιάζει τη δική του υπηρεσία streaming μουσικής – Hit Channel

Η υπηρεσία θα επιτρέπει στους χρήστες να αγοράζουν, να κάνουν αναπαραγωγή, να μοιράζονται και να κατεβάζουν μουσική.

Η κίνηση του TikTok να καταθέσει αίτηση κατοχύρωσης διπλώματος ευρεσιτεχνίας για το TikTok Music δημιούργησε έντονες φήμες ότι η πλατφόρμα σχεδιάζει τη δική της υπηρεσία streaming μουσικής.

Όπως αποκαλύφθηκε από το Insider, η ByteDance, η μητρική εταιρεία του TikTok, κατέθεσε τον Μάιο αίτηση κατοχύρωσης εμπορικού σήματος στο Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Εμπορικών Σημάτων των ΗΠΑ.

Τον περασμένο Νοέμβριο κατατέθηκε στην Αυστραλία αίτηση για την κατοχύρωση του εμπορικού σήματος «TikTok Music».

Σύμφωνα με την αίτηση, η υπηρεσία θα επιτρέπει στους χρήστες να αγοράζουν, να κάνουν αναπαραγωγή, να μοιράζονται και να κατεβάζουν μουσική. Θα επιτρέπει επίσης στους χρήστες να δημιουργούν, να μοιράζονται και να προτείνουν λίστες αναπαραγωγής.

Σε άλλες πιθανές χρήσεις του TikTok Music που περιγράφονται στην αίτηση της ByteDance, η εφαρμογή θα επιτρέπει στους χρήστες να «μεταδίδουν ζωντανά ήχο και βίντεο», καθώς και τη δυνατότητα να «επεξεργάζονται και να ανεβάζουν φωτογραφίες ως εξώφυλλα λιστών αναπαραγωγής» και να «σχολιάζουν μουσική, τραγούδια και άλμπουμ».

Η υπόθεση ότι η ByteDance θα λανσάρει μία αυτόνομη υπηρεσία streaming με την ονομασία «TikTok Music» στις ΗΠΑ για να ανταγωνιστεί παίκτες όπως το Spotify και το Apple Music δεν είναι αβάσιμη.

Η εταιρεία έχει κυκλοφορήσει ήδη μία υπηρεσία streaming με την ονομασία Resso σε τρεις αγορές – σε Ινδία, Βραζιλία και Ινδονησία – η οποία έχει αποσπάσει μερίδια από τις υπόλοιπες υπηρεσίες streaming τον τελευταίο χρόνο.

Το Resso διαθέτει ορισμένα από τα χαρακτηριστικά που περιγράφονται στην αίτηση για την κατοχύρωση διπλώματος ευρεσιτεχνίας για το TikTok Music.

TikTok
Chesnot/Getty Images

Δεν έχει διευκρινιστεί αν η ByteDance σχεδιάζει να αναπτύξει μία εφαρμογή streaming μουσικής βασισμένη στο σύστημα του Resso ή αν θα αναπτύξει μία εντελώς νέα υπηρεσία.

Είναι αρκετά πιθανό να προσπαθήσει η εταιρεία να μετατρέψει τους υφιστάμενους χρήστες του TikTok σε συνδρομητές της υπηρεσίας streaming που θα λανσάρει.

Η ByteDance ακολούθησε αυτή ακριβώς τη στρατηγική για να επεκτείνει το Resso στη Βραζιλία, προσθέτοντας ένα κουμπί στο TikTok που μετέφερε τους χρήστες στην εφαρμογή Resso όταν συναντούσαν ένα τραγούδι που ήθελαν να ακούσουν ολόκληρο, ανέφερε το The Information.

Η εταιρεία σχεδίαζε να χρησιμοποιήσει το TikTok ως εργαλείο μάρκετινγκ για το Resso στην Ινδία, πριν η εφαρμογή απαγορευτεί στη χώρα τον Ιούνιο του 2020 εξαιτίας της γεωπολιτικής διαμάχης μεταξύ Ινδίας και Κίνας, δήλωσαν στο Insider δύο πρώην υπάλληλοι του Resso.

Αλλά κάνοντας αίτηση για κατοχύρωση εμπορικού σήματος στις ΗΠΑ, η ByteDance θα πρέπει τελικά να αποδείξει ότι είτε χρησιμοποιεί πράγματι το εμπορικό σήμα για τις συγκεκριμένες υπηρεσίες είτε ότι έχει πραγματική πρόθεση να το χρησιμοποιήσει σε συνάρτηση με την πώληση ενός προϊόντος, σύμφωνα με τρεις ειδικούς στο δίκαιο των εμπορικών σημάτων.

«Συνήθως μία εταιρεία του μεγέθους της TikTok ή της ByteDance καταθέτει αιτήσεις για την κατοχύρωση εμπορικών σημάτων μόνο για προϊόντα που εξετάζει σοβαρά», δήλωσε στο Insider ο δικηγόρος εμπορικών σημάτων Josh Gerben της Gerben Law Firm.

«Αν κοιτάξετε τις αιτήσεις κατοχύρωσης εμπορικών σημάτων οποιασδήποτε μεγάλης εταιρείας, θα δείτε αυτές που κατατέθηκαν και δεν καρποφόρησαν ποτέ. Πολλές φορές όμως καρποφορούν. Και πολλές φορές είναι κάτι πάνω στο οποίο εργάζονται σοβαρά», πρόσθεσε.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε εάν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική Απορρήτου & Cookies